I. DEFINICJE
-
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży ze Sprzedawcą.
-
Konsument – art. 221 KC: osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Umowa zawarta na odległość – oznacza umowę zawartą pomiędzy Sprzedawcą Sklepu internetowego a Konsumentem w ramach zorganizowanej procedury systemu zawierania umów na odległość, bez konieczności uczestnictwa obu stron umowy w jednym miejscu i czasie, zawartej za pomocą jednego lub większej liczby środków niezbędnych do porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
-
Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę (Sprzedawcę) na rzecz Usługobiorcy (Klienta) za pośrednictwem niniejszego Sklepu internetowego.
-
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zamieszczonego na stronie w/w Sklepu internetowego zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
-
Towar – Produkt, rzecz ruchoma, którą Klient nabywa za pośrednictwem Sklepu internetowego.
-
Koszyk – miejsce gdzie Klient wskazuje istotne elementy dla dalszego zamówienia takie jak: ilość Towarów, adres dostawy, sposób dostawy, sposób płatności, dane do faktury oraz ewentualnie inne informacje, o ile ich podanie jest niezbędne w celu prawidłowej realizacji zamówienia.
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem Sklepu internetowego określające: rodzaj i ilość Towaru znajdującego się w asortymencie Sklepu internetowego w chwili składania zamówienia, sposób zapłaty, sposób dostarczenia Towaru, miejsce wydania Towaru oraz dane Klienta.
-
Promocja/rabat – indywidualna, kwotowa lub procentowa zniżka dla Klienta przyznawana do zakupu danego produktu bądź danej grupy produktów znajdujących się w Sklepie internetowym.
-
Formularz zamówienia – elektroniczna usługa, formularz na nośniku elektronicznym dostępny w Sklepie internetowym, umożliwiający złożenie i realizację Zamówienia, między innymi za pomocą dodawania Produktów do elektronicznego koszyka oraz określający warunki Umowy Sprzedaży, w tym sposób dostawy i płatności.
-
Czas realizacji zamówienia – czas, w jakim zamówienie złożone przez Klienta Sklepu internetowego zostanie skompletowane, zapakowane, opieczętowane przez Sprzedawcę i przekazane do doręczenia wybraną przez Klienta formą dostawy.
-
Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
Newsletter – usługa marketingowa świadczona przez Usługodawcę (Sprzedawcę) za pośrednictwem poczty elektronicznej, za pomocą adresów e-mail, która umożliwia Usługobiorcom (Klientom) automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy treści reklamowych Produktów Sklepu internetowego w tym informacji o promocji, nowościach i kolejnych edycjach newslettera Sklepu internetowego.
-
Ustawa o prawach Konsumenta, ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta (dziennik ustaw z roku 2014 pozycja 827 z późniejszymi zmianami).
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Sklep internetowy ALEKORALE działa pod adresem www.alekorale.com.pl
-
Właścicielem jest Anna Wiśniewska, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą firmy :
PPUH EURO ANNA WIŚNIEWSKA ,ul.1-go maja 39, 82-300 Elbląg
wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki ,posiadającą adres wykonywania działalności .
NIP: 5780136840, Regon:170053935
-
Adres do doręczeń : Sklep jubilerski ANNA, 1-go maja 39, 82-300 Elbląg ,
-
Adres poczty elektronicznej: alekorale-elblag@op.pl ,nr telefonu+48 501-573-517 lub +48 502-163-315
-
Niniejszy Regulamin skierowany jest do konsumentów i przedsiębiorców korzystających ze sklepu internetowego.
-
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Regulaminie Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
-
Sprzedawca niniejszym oświadcza, że zobowiązuje się do świadczenia usług będących przedmiotem działalności Sklepu internetowego na rzecz Klienta w sposób rzetelny i odpowiadający obowiązującym przepisom prawa, zasadom współżycia społecznego oraz w sposób uregulowany w tym Regulaminie.
-
Sprzedawca oświadcza, że przestrzega wszelkich wymaganych zasad ochrony danych osobowych Klientów jakie są przewidziane między innymi Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2135 z późniejszymi zmianami). Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych wyłącznie w celu bezpośrednio związanym z realizacją zamówionej w Sklepie internetowym Usługi/Towaru. Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Sprzedawcę określone zostały w „Polityce prywatności” Sklepu internetowego.
-
Składając zamówienia w Sklepie, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu. Do realizacji zamówienia konieczna jest akceptacja postanowień regulaminu. Informujemy, że zawarcie Umowy sprzedaży za pośrednictwem Internetu i akceptacja regulaminu pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar.
-
Sprzedawca Sklepu internetowego oświadcza, że Towary dostępne i sprzedawane w jego Sklepie internetowym są Towarami nowymi, używalnymi, bezpiecznymi i wolnymi od wad fizycznych oraz prawnych. Towary w pełni odpowiadają właściwościom jakie są wyeksponowane i opisane na stronie Sklepu internetowego. Część Towarów dostępnych w Sklepie może być wykonywana na indywidualne zamówienie Klienta. Sprzedawca przewiduje możliwość sprzedaży Towarów używanych, odpowiednio informując o właściwościach tego Towaru Klienta.
III. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1) Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie Regulaminu.
2) Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
3) Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania oraz przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
4) Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji zawiera:
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
-
-
- niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy. 5) Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
-
6)Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu (paragon), który będzie dołączany do Produktu.
III CENY, RABATY I KARTY PODARUNKOWE.
-
Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
-
Ceny podane przy produktach nie zawierają kosztów przesyłki.
-
Klient ma możliwość zamówienie karty podarunkowej. Jeśli zakup będzie na mniejszą kwotę niż kwota karty podarunkowej, niewykorzystana kwota przepadnie. Jeśli zakup będzie na kwotę wyższą niż kwota na karcie podarunkowej, pozostałą kwotę będzie można dopłacić jednym ze sposobów płatności oferowanych przez sklep. Wartość karty podarunkowej nie jest uwzględniana przy wyliczaniu kosztu przesyłki dla zamówienia. Karty podarunkowe nie są wymieniane na gotówkę. W przypadku odstąpienia od umowy do zamówienia opłaconego kartą podarunkową, zwrot środków odbędzie się także na kartę podarunkową. Karty podarunkowe są wysyłane sposobem dostawy wybranym przez zamawiającego.
-
Cena podana przy każdym produkcie jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez klienta.
-
Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia, obejmująca również koszty przesyłki, wyświetlana jest po dokonaniu przez klienta wyboru formy płatności i dostawy zamówienia.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu, bądź wprowadzania w nich zmian. Powyższe nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży, które będą realizowane na dotychczasowych zasadach.
-
Do każdego zrealizowanego zamówienia dołączany jest dokument zakupu w postaci paragonu fiskalnego.
-
Faktura VAT wystawiana jest na wyraźne życzenie klienta, po podaniu wszystkich danych potrzebnych do wystawienia faktury w tym numeru NIP w momencie składania zamówienia w polu ,,uwagi do zamówienia” lub mailowo na adres: alekorale-elblag@op.pl przed przyjęciem zamówienia do realizacji. Jeśli klient poda dane do faktury po przyjęciu zamówienia do realizacji wystawienie faktury nie będzie już możliwe zgodnie z przepisami aktualnie obowiązującego prawa.
V. WYMIANA TOWARU
Jak to zrobić?
-
Istnieje możliwość wymiany towaru zakupionego w Sklepie Internetowym w ciągu 14 dni liczonych od dostawy zamówienia.
-
Wymienić można tylko towar nowy, nie posiadający oznak użytkowania.
-
Wymiana jest możliwa tylko dla towarów z tej samej kategorii oraz w tej samej cenie. W przypadku chęci wymiany na towar z innej kategorii lub w innej cenie należy skorzystać z opcji odstąpienia od umowy opisanej w rozdziale: Prawo odstąpienia od umowy, a następnie złożyć nowe zamówienie w Sklepie Internetowym.
-
O chęci skorzystania z wymiany towaru należy poinformować Sprzedawcę wysyłając e-mail na adres: alekorale-elblag@op.pl
-
Towar do wymiany należy odesłać lub osobiście dostarczyć pod adres Sprzedawcy, tj
SKLEP JUBILERSKI ANNA
1-go Maja .39, 82-300 Elbląg
-
Do przesyłki należy dołączyć następujące informacje: numer zamówienia, imię i nazwisko, adres, na który ma zostać wysłany towar wymieniony, numer telefonu, adres e-mail, a także informację na który produkt ma być dokonana wymiana.
-
Koszt dostarczenia towaru na wymianę do Sprzedawcy jak i ponownej przesyłki z wymienionym towarem ponosi Kupujący.
Jeśli przesyłka ma być wysłana zagranicę, Kupujący powinien pokryć koszt takiej przesyłki zgodnie z aktualnym cennikiem dostaw.
-
Towar wymieniony zostanie wysłany w ciągu 5 dni roboczych od otrzymania towaru do wymiany wraz z niezbędnymi informacjami wymienionymi w punkcie 6.
VI. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY.
-
Klient będący konsumentem ma prawo, bez podania jakiejkolwiek przyczyny, odstąpić od umowy sprzedaży w ciągu 14 dni od dnia wydania towaru w posiadanie Klienta lub wskazanej przez niego osoby trzeciej innej niż przewoźnik, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. O prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827).
-
Dla zachowania tego terminu wystarczy złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy w dowolnej formie przed jego upływem. W przypadku formy pisemnej oświadczenie należy dostarczyć na adres Sprzedawcy:
SKLEP JUBILERSKI ANNA, 1-go maja 39, 82-300 Elbląg
W przypadku formy elektronicznej należy przesłać oświadczenie na adres e-mail: alekorale-elblag@op.pl -
Klient może samodzielnie napisać oświadczenia o odstąpieniu od umowy, w który umieści następujące informacji: numer zamówienia, imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, numer konta do zwrotu pieniędzy (w przypadku zamówień opłaconych za pobraniem).
-
Jeśli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą. Oznacza to, że Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu towaru wykonanego na specjalne zamówienie klienta lub na życzenie klienta zmodyfikowanego.
-
W razie odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
-
W przypadku odstąpienia przez konsumenta od umowy sprzedaży na zasadach opisanych powyżej, jest on zobowiązany do zwrotu produktów objętych umową. Zwrot powinien nastąpić nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy na adres podany w pkt 2.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. W takim przypadku zwracana kwota może zostać pomniejszona o kwotę wynikającą ze zmniejszenia wartości zwracanej rzeczy. Zwracana biżuteria nie może posiadać żadnych zapachów. Zapach perfum na biżuterii jest uznawany za używanie biżuterii, a w związku z brakiem możliwości jego usunięcia, taki zwrot nie zostanie przyjęty.
-
Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru tj. opłatę za nadanie przesyłki zwrotnej.
-
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, poza kosztem dostawy.
-
Jeżeli Klient korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
-
Zwroty środków do zamówień z szybką płatnością online lub zwykłym przelewem będą realizowane w taki sam sposób. W przypadku zamówień opłaconych przy odbiorze (za pobraniem) wykonamy przelew na numer konta bankowego podany w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy. Zwrot środków nie wiąże się dla klienta z żadnymi dodatkowymi opłatami.
- W przypadku gdy zamówienie zostało złożone przez internet z odbiorem osobistym i opłacone na miejscu gotówką, klient jest zobowiązany do zwrotu paragonu, a przynajmniej do przekazania jego kopii jeśli zwraca tylko część zamówienia.
VII.REKLAMACJE
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w tym art. 556-576 Kodeksu Cywilnego).
- Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład: pisemnie na adres: SKLEP JUBILERSKI ANNA ul. 1-Go Maja 39 ,82-300 Elbląg lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: alekorale-elblag@op.pl
- Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący konsumentem, wykonując uprawnienia z tytułu rękojmi, zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: SKLEP JUBILERSKI ANNA 1-go Maja 39 , 82-300 . W przypadku Klienta będącego konsumentem koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca.
- Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania także z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim . Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce: Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Informacje o towarach prezentowanych na stronach Sklepu, w szczególności ich opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy określone w art. 71 kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.).
W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. O prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827).
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi klientów posiadających zarejestrowane konta klienta w Sklepie. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
W przypadku zmiany regulaminu zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do regulaminu będą realizowane na zasadach dotychczasowych.
Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony internetowej Sklepu.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.12.2021